« Made in Brooklyn: The Civilians' Battle Over Atlantic Yards | Main | MAS Summit: why the "civic community" is vital (and how they stayed out of the AY fray) »

November 6, 2010

Times finally corrects error claiming Ratner took possession of entire AY site

Atlantic Yards Report

From a September 28 New York Times City Room post headlined Latest Design Is Unveiled for Atlantic Yards Plaza: This post has been revised to reflect the following correction:

Correction: November 5, 2010

An earlier version of this post stated inaccurately that Mr. Ratner had taken possession of the entire 22-acre Atlantic Yards site. Because condemnation is taking place in phases, he has possession of only a portion of the site.

It shouldn't take so long to get such a simple correction made.

The back story

When the article emerged, I filed a online comment that evening regarding the error.

The next day, I filed an official request for a correction through the proper channels and wrote to reporter Charles Bagli directly. He acknowledged the error but, for whatever reason, no correction emerged.

On October 24, I posted another comment regarding the error, as I wrote October 28.

Today I wrote to the Public Editor, with copies to the news desk in charge of corrections and the reporter. That did the trick--without having the Public Editor intervene.

link

Posted by steve at November 6, 2010 12:25 PM