« (Homage to) GL Analysis: journalistic self-congratulation at MetroTech | Main | Wisdom from 1996... »

April 6, 2009

An update on the "same site" error

Atlantic Yards Report

Norman Oder has been trying to set the record straight about a recently released book that cites an uncorrected "fact" from a "newspaper of record." One of the two is unrepentant. Can you guess which one?

I sent my post yesterday about the "same site" error in a new book on the Brooklyn Dodgers to both the New York Times and the publisher of the book.

Michael D'Antonio, author of Forever Blue, responded, saying he appreciated the information and said he'd make a correction, so future editions do not suggest that Dodgers owner Walter O'Malley sought the site now planned for the Atlantic Yards arena.

By contrast, Times Senior Editor Greg Brock sent me a snippy, sarcastic letter that reminded me that the Times makes mistakes, and that anyone using the Times archives should double-check their facts.

He had earlier told me "[t]here is a limit to how many old articles we can correct in print." The amount of effort expended, however, in responding to me could easily have been applied to a correction.

article

Posted by lumi at April 6, 2009 6:27 AM