« More on the Death of Private Enterprise | Main | Ratner feels heat on Barclays deal »

January 28, 2007

Times fails to correct Moses story, despite ample warning

Atlantic Yards Report

On Wednesday, after I posted my critique of the New York Times's story to be published today (and already online) on Robert Moses, I sent a request for corrections to the Times. I pointed out that the article, Rehabilitating Robert Moses, misleadingly cited "the reconstruction of Atlantic Yards in Brooklyn," an impossibility, given that Atlantic Yards is the name of a 22-acre project rather than an 8.5-acre railyard.

And I pointed out that, while the article--which today is the lead article in the Arts & Leisure section--suggests that post-Moses projects must go through a gauntlet of approval, it avoids mentioning the Empire State Development Corporation fast track process to which Mayor Mike Bloomberg agreed regarding Atlantic Yards.

article

Develop Don't Destroy points out that the Times did make some corrections this week:

The NY Times, the paper of record, is supposed to strive for accuracy. When it's inaccurate it is supposed to correct those inaccuracies. It did so on January 24th with a bean counting error correction:
Correction: An Italian Spot, Larded With Drive A review last Wednesday of the restaurant Porchetta in Brooklyn misstated an ingredient in a chicken dish. They are cannellini beans, not cannelloni beans. (Go to Article)

Surely this correction will save many home cooks from embarrassment and Porchetta from misled customers.

Posted by amy at January 28, 2007 4:17 PM